(044) 334-30-19 (050) 382-03-00 (067) 385-10-55 //= \Yii::t( // 'app', // 'callback' // ) ?> //= \Yii::t( // 'app', // 'hotline' // ) ?> |
Весна у самому розпалі. На календарі 2018 рік і схоже, що доктор Еммет Браун вже комерціалізував машину часу. Інакше як пояснити яким чином почали з'являтися велосипеди з майбутнього?
І такий привіт надсилає Specialized: новітній Stumpjumper офіційно представлено. І не один. А цілих три. Або шість. Дивлячись як рахувати. Рахуйте.
· Трейловий Camber замінено версією Stumpjumper Short Travel (ST).
Хід 29" версії: 130 спереду/120 позаду. Кут нахилу рульової – 67.5°, довжина поверхневого трейлу – 99 мм.
Хід 27.5" версії: 130 спереду/130 позаду. Кут нахилу рульової – 66.5°, довжина поверхневого трейлу – 103 мм.
Алюмінієві та карбонові рами. Жіночий Stumpjumper ST доступний у карбоні (Comp Carbon) та алюмінії (Comp Alloy), і тільки у версії з колесами 29". Покришки 2.3" завширшки.
· Нормальний, людський Stumpjumper пропонує наступні варіанти:
хід 29" версії: 150 спереду/140 позаду. Кут нахилу рульової – 66.5°, довжина поверхневого трейлу – 107 мм.
Хід 27.5" версії: 150 спереду/150 позаду. Кут нахилу рульової – 65.5°, довжина поверхневого трейлу – 112 мм.
Алюмінієві та карбонові рами. Жіночий Stumpjumper доступний у карбоні (Comp Carbon) та алюмінії (Comp Alloy та просто Alloy), і тільки у версії з колесами 27.5". Покришки 2.6" завширшки.
· Ненормальний, антилюдський Stumpjumper EVO вигаданий особисто для водія Стіга та любителів впадати в крайнощі, котрих з якої-небудь причини не влаштовує повноцінний даунхіл-апарат.
Хід 29" версії: 150 спереду/140 позаду. Кут нахилу рульової – 63.5°, довжина поверхневого трейлу – 138 мм.
Хід 27.5" версії: 150 спереду/150 позаду. Кут нахилу рульової – 63.5°, довжина поверхневого трейлу – 137 мм.
Тільки алюмінієва рама та тільки дві ростовки S2 та S3.
Велосипед знаходився у розробці кілька років та був анонсований ще рік тому. І нехай перехід моделі Epic на одноважільку не відлякує фанатів марки: чотриважільна підвіска Horst Link (FSR) з портфоліо Specialized нікуди не зникла та зникати не збирається. Головна зміна стосується рами: вона стала асиметричною, на кшталт даунхільного Demo. Розташування амортизатора та шарнірів залишилося на колишніх місцях (точніше, трохи з'їхало ліворуч від центральної лінії), однак відгалуження верхньої труби тепер огинає аморт з правої сторони. Таке рішення дозволило збільшити жорсткість переднього трикутника.
Рама.
Це може звучати дивно, однак алюмінієвий Stumpjumper поточного покоління жорсткіший за карбоновий та керується точніше. У момент спрацювання підвіски рама відіграє, як додатковий елемент амортизації, причому небажаний, якого інженери намагалися уникнути у процесі розробки новинки. Головний інженер Джейсон МакДональд взяв два байка поточного покоління та разом з колегою вирушив на трейл, щоб дослідити зворотній зв'язок, який райдер отримує від велосипеда у точках контакту — на кермі та на педалях. Результати здивували. В одному з поворотів карбоновий велосипед вів себе не так, як слід, і алюмінієва версія насправді виявилася більш швидкою.
Повернувшись до офісу, МакДональд взявся майструвати специфічний тест для перевірки жорсткості трейлових байків з прицілом на зв'язок між точками контакту. Особливу увагу приділили рамам великої ростовки. Лабораторний тест підтвердив первісні відчуття: алюмінієва рама виявилась дійсно зібранішою, ніж карбонова. Тепер, маючи математичні дані на руках, перед командою інженерів постало завдання поміркувати, що з цим робити.
Новий асиметричний дизайн. Кріплення аморту зміщено відносно центральної вісі ліворуч.
Складність у тому, що бездумне нарощування жорсткості скоріше вадить, ніж допомагає. Велосипед повинен відповідати принципу Rider First Engineered, щоб різні на зріст люди відчували себе однаково добре. Рішенням було вигадати нову схему викладання волокна у певних зонах та додати огинаючу амортизатор секцію труби у передньому трикутнику.
Сказано — зроблено. Був підготовлений незвичайно легкий прототип, однак він не пройшов випускний екзамен. Додаткову складність у розробці створює багажне відділення SWAT. Гігантський виріз в нижній трубі не сприяє покращенню цілісності конструкції. Інженери змінили схему викладання волокна та знову прийнялися тестувати. Цикл повторювався кілька разів. У підсумку, коли результат експерименту задовольнив інженерів, ступінь жорсткості рами у розмірах від XS до M залишилася без змін, а ось ростовки L-XL стали жорсткішими на 19% та легшими на 140 грамів.
Задній трикутник також зазнав змін. Завдяки містку між верхніми пір'ями він став жорсткішим на 8% та скинув 100 грамів у кожній ростовці. Більше того: профіль, товщина труб та схеми викладання карбону у всіх розмірах відрізняються. Це гарантує, що принцип Rider First Engineered реально працює.
Амортизація.
Другою важливою зміною є відмова від пропрієтарного кріплення заднього амортизатора. Тепер ви можете увіткнути будь-який аморт метричного стандарту та не витрачатися на придбання ярма у сторонніх виробників, яке повертає сумісність всього з усім. Прихована ланка flip chip дозволяє змінити геометрію у межах 0,5° (кут нахилу рульової) та ±6 мм висоти каретки.
Форма ярма (рокер-лінка) підібрана не випадково. Спеціаліст з підвісок Майк МакЕндрюс прагне не вигадувати все з нуля, а починати розробку підвіски під конкретний, вже існуючий амортизатор. Таким чином, всі зусилля були докладені для прорахунку лінійної характеристики заради точної схожості з роботою пружинного аморту, аби не перевантажувати повітряну пружину у самому кінці ходу, на межі пробою.
Ярмо (рокер-лінк) тепер не має пропрієтарного кріплення аморту.
Жіночі версії хоча й не відрізняються по геометрії від чоловічих, використовують м'якіші налаштування та менш прогресивну криву. Specialized підкреслює, що худі та легкі чоловіки можуть надати перевагу жіночим версіям Stumpjumper саме з цієї причини.
У нових амортизаторах RockShox Deluxe та FOX DPS, DPX використовується негативна камера збільшеного об'єму, звідки виникає третя важлива новина: унікальну функцію Autosag, доступну ексклюзивно на велосипедах Specialized, довелося принести у жертву.
Елементів амортизації Öhlins теж більше немає. У топовому S-Works використовується вилка FOX 34 FIT4 та аморт FOX DPS Factory, на Expert встановлені RockShox Pike та RS Deluxe RT3, на карбонових та алюмінієвих Comp використовуються вилки FOX 34 Rhythm та амортизатори FOX DPS, а у молодших алюмінієвих Stumpjumper Alloy — вилки RockShox Recon RL та аморти X-Fusion.
Новий дропер.
У рамі передбачена можливість встановлення довгих дроперів та Specialized, нарешті, починає комплектувати довгохідними штирями всі велосипеди. Навіть у ростовках S у стоці пропонується штир зі 130 мм ходу. Інші ростовки отримують штир зі 160 мм для версій Stumpjumper та Stumpjumper ST, причому 160 мм — це не межа. За бажанням можна увіткнути й дещо довше.
Довжина підсідельної труби дозволяє встановити дропер з ходом 180 мм. У стоці у великих ростовках встановлено штир 160 мм.
Command Post IRcc — нова розробка з більшим об'ємом повітряної камери та збільшеним робочим тиском. Це дозволяє механізму спрацьовувати чіткіше на виліт та складатися від меншого зусилля. Бушинги, що перекриваються, краще захищають від потрапляння абразивної гидоти, а 16 позицій блокування забезпечують гнучкість налаштувань прямо на льоту. Жорсткість конструкції забезпечена діаметром труби під стандарт 34,9 мм.
У жіночих моделей ситуація інша. У всій жіночій лінійці використовується штир X-Fusion Manic. Ростовка XS отримала штир зі 100 мм ходу, від S-ки до M — 125 мм, а розмір L отримує 150 мм підсідел. Той самий штир зі 150 мм ходу отримають і екстремальні версії Stumpjumper EVO.
Зубатий відбійник для пральної дошки зменшує рівень шуму ланцюга.
Усіляка всячина.
· Багажне відділення SWAT стало ємнішим на 20% та отримало оптимізацію інтеграції внутрішньої проводки.
· А про неї варто розповісти окремо. Як у сталевих велосипедах з далеких 80х, тепер всередині труб проходить трубка-лайнер, яка не потребує ніяких магнітів, волосіння та хірургічних навичок для проведення сорочок всередині рами. Ви просто заводите сорочку/гідролінію у отвір з одного кінця... і вона сама виходить з отвору на іншому кінці. Boom! It's magic! Дивно, що індустрія забула про таке просте рішення та йшла до нього понад 30 років.
· Повний перехід карбонових рам на різьбові каретки завершено. Гучні оплески!
· Кріплення заспокоювача ланцюга змінилося з триболтового на стандарт ISCG 05.
· Чотиризубий гумовий відбійник на нижньому пері, що нагадує хребет осетра, реально зменшує рівень шуму від биття на розковбасах. Інженери причепили до рами GoPro та зняли уповільнене відео, щоб дізнатися що відбувається з ланцюгом, коли він починає свої танці на пральних дошках. Розташування зубів обрано не випадково: вони знаходяться у зонах максимальної амплітуди коливань.
· Відбійник для нижньої труби гнучкий та підходить для всіх ростовок. Його гофрована структура зменшує вагу та покращує рівень захисту від каміння.
· Філософія 6fattie уходить в історію. Тепер на будь-який без виключення найнер можна повісити колеса 27.5+ та навпаки. Зробити з найнера мід-фет 29+, втім, поки не можна.
Що у підсумку?
Ви сюди дочитали? Ви ще не втомилися? :)
Адже це не повний перелік новацій, які пропонує новітній Stumpjumper. Один тільки перелік розірве стрічку у вашому браузері. А це недвозначно натякає на те, чому він є найважливішим велосипедом Specialized з 1981 року. Тож привітайте оновлений найперший серійний МТБ у світі!