Магазини
якісного спорядження

Дехто любить гарячіше! Огляд Specialized Rockhopper 2018

Specialized Rockhopper Expert 2018.

Specialized Rockhopper вийшов з кузні південно-каліфорнійського велоруху в 1985 році та має багату історію, з якою може тягатися лише легендарний Stumpjumper. 33 роки назад все здавалося новим та все було трішки простішим. У нього не було навіть класифікації. Просто гірський велосипед. Це вже у дев'яності явище крос-кантрі оформиться у окрему гілку та почнеться розшарування по класах та призначенню. Rockhopper зварювався з легких та міцних сталевих труб Direct Drive Offroad на південному сході Азії, оснащувався перемикачами Suntour Mountech та коштував у перерахунку на курс 2017 року близько ~900 доларів, що вважалося вельми респектабельним. Сучасний спадкоємець сталевого хардтейлу, який вийшов з-під пера Марка ДіНуччі, продається за порівняні гроші. Виделка цін охоплює діапазон від $630 за базовий Rockhopper до $1500 за верхній Rockhopper Pro, на якому не соромно взяти участь у змаганнях. Нехай вас не відштовхує початковий рівень моделі, адже їй є, чим здивувати. Здавалося б, оснований на алюмінієвій рамі, Rockhopper повинен запропонувати покупцеві декілька комплектацій на вибір і нічого більше: одна рама, різні компоненти, різна веселка кольорів. Ось вже дудки! Specialized не був би собою, якби не сховав пару трюків у рукаві.

По традиції, Specialized пропонує п'ять варіантів комплектацій: Rockhopper, RH Sport, RH Comp, RH Expert та RH Pro. Тут і починається все найцікавіше. Три молодші версії збираються на рамі A1 Premium Aluminum з циліндричною рульовою трубою. Ці моделі призначені для новачків та любителів пройняти у вихідний під блакитним небом. Максимально проста та доступна комплектація, батовані труби головного трикутника, внутрішня проводка тросів та гідролінії. Версії Expert та Pro збираються на рамі A1 SL Premium Aluminum, в якій батинг застосовується у всіх трубах для досягнення оптимального співвідношення міцності до ваги. Конусна рульова труба посилює жорсткість, що у свою чергу позитивно відображається на точності керування та чуйності реакції на дії керма. Зрештою, призначені для спортсменів-аматорів, версії Expert та Pro розв'язують руки у виборі вилки, якщо кому-небудь Suntour XCR та Manitou Markhor здаватимуться недостатньо гарними. Всі просунуті амортизатори для кантрі зараз мають тільки конусні (tapered) штоки, хоча є й виключення.

У порівнянні з попередником, у Rockhopper 2018 року змінилася геометрія. Експеримент з топовою моделлю Epic HT виправдав себе та новомодна схема стрімко знайшла відображення у бюджетному сегменті.

Перероблено з нуля буквально все. Велосипеди становляться нижче, довше, розв'язніше та Rockhopper цілком слідує цій тенденції. Візьмемо, наприклад, ростовку М: на 19 мм збільшився параметр front-center (з 657 до 676 мм), став довшим кут нахилу рульової (69,8° проти 71°) та тупішим кут нахилу підсідельної труби (73,8° проти 72°).

У порівнянні з моделлю 2017 року, у новачка до 438 мм укоротилися задні пір'я, що спричинило необхідність компенсувати розподіл ваги. Навантаження на переднє колесо послабшало і тіло велосипедиста, що змістилося ближче до задньої втулки, необхідно було повернути на похідне місце, ближче до вертикальної вісі, проведеної крізь центр каретки, аби змістити центр тяжіння трішки вперед та скоригувати посадку, при якій зусилля докладається до педалей максимально ефективно. Ця точка, що називається "sweet spot", залежить від величезного числа індивідуальних параметрів, таких, як зріст, пропорції тіла, довжина внутрішнього шва ноги та купи інших вимірів, кожен з яких довелося врахувати інженерам при розробці актуальної геометрії. З цим завданням вони впоралися відмінно. І це ще не все.

Радикально впав стендовер (775 мм проти 810,5), зменшився стек, довшим став річ, на 6,5 мм піднявся спуск кареткового вузла (BB drop), хоча на висоті каретки над рівнем землі це позначилося несуттєво: вона піднялася на 2,5 мм. Врешті-решт, до 82 мм збільшився трейл вилки. Всі ці складні маніпуляції з геометрією зробили велосипед стабільним на швидкості та більш передбачуваним на спусках. Ви спитаєте: «Навіщо це все?». У кантрійних перегонах даунхільні елементи почали диктувати особливі правила. Траси становляться все складнішими та вимагають перегляду минулих рецептів будівництва байків. Гонки по пласкій поверхні у свою чергу поступово відходять у історію і вже коли ще проводяться, мабуть, тільки з тієї причини, що у місці проведення взагалі немає пагорбів. Таке буває.

Довжина ходу амортизатора на Rockhopper залежить від розміру рами. У вилки велосипеда в ростовці XS хід обмежено 80 міліметрами, у S-ки — 90 мм, а від розміру M та вище хід амортизатора складає повноцінні 100 мм. В цьому ліберальний підхід Specialized виділяється на тлі інших брендів, які один або два нижніх розміри безальтернативно пропонують у виконанні 27.5", позбавляючи низьких на зріст людей можливості ганяти на найнері.

Як ми вже розповідали в огляді Pitch, вилки SR Suntour XCT, XCM та XCR можуть похвалитися наявністю пропрієтарного демпфера, що розроблений спеціально для стокових Specialized. Не будемо повторюватися та зауважимо лише, що версія Rockhopper Expert оснащується повітряною вилкою XCR у топовому виконанні RL-R в той час, як Pitch Expert виносної манетки локаута не має та використовує пружинний амортизатор, який не дозволяє налаштовувати плюшевість на власний смак (мабуть лише заміною пружини на більш м'яку).

Що стосується Rockhopper Pro, його вилка Manitou Markhor являє собою неперевершений шедевр за співвідношенням ціна/якість. Ні, вона не пропонує тисячу й одне налаштування для демпфера, як кращі з найкращих, та навіть не варить ранкову каву. На її короні скромно розташувався трипозиційний перемикач локауту та крутилка швидкості відскоку під штаниною, а зліва — ніпель повітряної камери. Все. Її ноги на 2 мм тонші, ніж у Suntour XCR та в теорії вона повинна мати меншу торсіонну жорсткість, проте її бушинги здатні пережити атомну катастрофу та пильники чудово виконують роботу по захисту від потрапляння всілякої абразивної гидоти. Поки інші терпляче чекають новин від механіка, ви завойовуєте KOM'и, зрізаєте секунди з кола та просто насолоджуєтеся свіжим повітрям. Що, втім, не позбавляє від необхідності проводити періодичний сервіс в авторизованому центрі Specialized час від часу. Важить Markhor значні 2,4 кг, однак за її ціну, невибагливість, невбиваємість та рівень комфорту можна пробачити все. Вона тримає переднє колесо буквально приклеєним до поверхні, дозволяючи менше відволікатися на вставання на ноги перед перешкодами на шляху. Окрім того, якщо ви придбали велосипед з циліндричною рульовою трубою 1"1/8 (Rockhopper Sport та Comp, наприклад) та плануєте зробити апгрейд, Markhor — це ваш єдиний вибір на даний момент. Тільки Manitou пропонує нові вилки для цього стандарту, що уходить в історію, а це у свою чергу звільняє механіків від копіткого процесу перепресовування штоків.

По трансмісіям все просто: 3х8 у базовій версії та версії Sport, 3x9 у Comp та Expert, а Rockhopper Pro оснащено сумішшю компонентів Deore и SLX 2х10 з розрахунком дабла 36/22Т та касетою Sunrace 11-36. Задній перемикач SLX обладнаний фрикціоном, який перешкоджає підгортанню лапки на розковбасах, не даючи ланцюгу битися об нижнє перо. Катання із ввімкненим механізмом Shadow+ не довзоляє ланцюгу брязкати від вібрацій та нерівностей за рахунок трішки прискореного зносу витратних матеріалів. За бажанням його завжди можна вимкнути. Всі версії Rockhopper, окрім базової, обладнано гідравлічними гальмами.

Наостанок скажемо пару слів про колеса. Вони на Rockhopper зібрані на втулках Shimano з традиціними для японського бренду конусними підшипниками та роторами стандарту Center Lock. В сімействі Rockhopper використовуються двостінні ободи Stout з внутрішньою шириною 25 мм та різною кількістю спицевих отворів у залежності від версії. Так, обидва колеса перших трьох версій зібрані на втулках з 32 спицями; заднє колесо версії Expert має 32 спиці, а переднє — 28; ну а версія Pro зібрана в комбінації 28/24 для максимальної економії ваги та навздогін підготовлена до безкамерного використання («з коробки» йде з камерами). Як бачите, Specialized серйозно розглядає можливість участі новачків у любительских стартах по крос-кантрі на Rockhopper Pro.

Мало який велосипед може похвалитися такою багатою історією, як Specialized Rockhopper. Це чудовий велосипед як для рекреаційних виїздів всією сім'єю, так і для реалізації спортивних амбіцій, якщо такі у вас є. Окрім того, для цінителів великоколісної альтернативи Rockhopper залишається найдоступнішою моделлю Specialized та пропонується він навіть у ростовці XS, а цього у конкурентів не зустрінеш вже як кілька років поспіль. У сезоні 2018 року в Rockhopper змінилося багато і в своїй ніші цьому велосипеду знайдеться небагато суперників як по фічам, так і по грамотному, вдумливому підході до визначення потреб свого потенційного користувача.

Ви увійшли як