Магазини
якісного спорядження

GoPro

GoPro

GoPro. Ця назва давно вже стала ім'ям прозивним. Ви його знаєте, ваші друзі знають, мабуть, навіть ваша мама його знає, адже неможливо поїхати куди-небудь покататись на лижах та не помітити камери, що використовуються всюди. Однак, був час, коли ніхто з нас і не чув про ці геніальні маленькі пристрої, а багато хто й зараз не здогадується, якою ж була історія їхнього створення. Як виявилось, для надзвичайно успішної сьогодні компанії спочатку все було дуже непросто.

Почалось все з серфінгу. Під час своєї подорожі в Австралію, засновник GoPro Нік Вудмен нарешті наважився втілити в життя ідею, над якою замислювався вже кілька років. Він мріяв про те, щоб передати у фотографії ті відчуття, які відчуваєш при катанні по ідеальній хвилі — як це потрапити всередину водного тоннелю та провести рукою по воді, яка змикається в тебе над головою. На жаль, для камер того часу це було практично неможливе завдання. Обладнання, що підходить, було настільки дорогим, що тільки професіонали могли насолодитись якісними знімками своїх досяджень. Простим же смертним залишалось задовольнятися звичайними фотографіями достатньо кепської якості, зробленими їхніми друзями з берега. Нік та його товариші хотіли стати справжніми професіоналами (на англійській "to go pro"), чиї фотографії зробили б їх героями в очах оточуючих. Таким чином, він і взявся за розробку першої в світі доступної камери, яка б кріпилася на зап'ястці.

Подорожуючи по Індонезії зі своєю дівчиною (тепер вже дружиною), увагу Ніка привернув ремінь з яскравих намистин та черепашок, який вона придбала у місцевих торговців по дуже приємній ціні. Нік відразу зрозумів, що цей шанс втрачати не можна. Вони замовили 600 поясів та через пару місяців вже успішно продавали їх прямо зі старенького фургону Ніка VW Westfalia 1974 року. Вже до кінця літа в нього був стартовий капітал для того, щоб почати розробку прототипа GoPro.
Вудмену довелось переїхати назад до батьків для того, щоб хоч якось скоротити витрати. Він почав відвідувати вистави та спілкуватись з виробниками, сподіваючись знайти того, хто погодився б взятись за виробництво першої лінійки камер. Це було дуже непросте та виснажливе завдання, однак Нік знайшов влучний варіант, і так на світ з'явилась перша 35 мм камера GoPro Hero. Щоб виготовити перші браслети для камер, Ніку довелось позичити у матері швейну машинку, яку він підключив до акумулятора свого фургону. Серфінгістам стали до вподоби нові камери з кріпленням на руці, і компанія почала потроху набувати обертів. По мірі розвитку бізнесу, Вудмену довелось не раз позичати у батьків гроші на придбання нового обладнання, однак він сміливо йшов вперед та не оглядався на дрібні невдачі та перешкоди.

Першим великим проривом став перехід від плівкових камер до цифрових. Нік у той час захопився автоперегонами, і вирішив спробувати, чи можна використовувати камеру з наручним браслетом, прикріпивши її до трубчастого каркасу автомобіля. Адже фотографії мали вийти вражаючі. Нік згадує: «Саме на трасі я зрозумів, що можу прикріпити камеру до чого завгодно, та робити знимки того, чим захоплююсь. Це ж вражаюче!». Усвідомлення саме цього факту і стало вирішальним у майбутньому неймовірному успіху GoPro.

Інформаційний директор Рік Лафері впевнений: «Саме те, наскільки люди по-різному використовують GoPro (функціональність екстрим-камер POV), і допомогло нам досягти такого успіху». Те, що початково було звичайним «шоломом-камерою» для лижників, перетворилось на дещо більше. «Приглядіться, за останні декілька років лижники стали приміряти камери не тільки на гірськолижних шоломах, а й кріпити їх до лижних палок або встановлювати на рюкзаки. Саме універсальність робить наші камери унікальними».

Деякий час потому, у 2009 році, компанія почала використовувати ширококутні об'єктиви, що суттєво підвищило технічні характеристики камер та дозволило перейти до високої чіткості зйомки. Все більше та більше людей звертали увагу на GoPro. Якщо початково камери застосовувались тільки в серфінгу, то постоупово сфера їхнього використання розширилася й на інші види спорту, і навіть за його рамки. Не зважаючи на скромні об'єми маркетингу поза спортом, камери GoPro сьогодні використовуються у найрізноманітніших телевізійних шоу, таких як «60 Хвилин» ("60 Minutes"), «Смертельний улов» ("Deadliest Catch") та багатьох інших. Складається враження, що чим більше використовуються камери, тим ширша сфера їхнього використання.
Першими співробітниками компанії GoPro були однокласники Ніка або члени його сім'ї. Поступово у дружній колектив приходили друзі та друзі друзей. Сьогодні штат компанії налічує близько 350 людей, більшість з яких працює у штаб-квартирі компанії в Сан-Матео, штат Каліфорнія. Багато нових співробітників — спеціалісти-інженери, це дозволило компанії залишатись поза конкуренцією.

Пан Лафері відзначає: «Сьогодні ми займаємось не тільки завданнями всередині фірми. Найкращим прикладом може бути випуск Hero 3. Ми не просто створили одну нову камеру. В цій лінійці три камери та ще цілий набір додаткових аксесуарів. Компанія випускає ще більше продуктів, які обов'язково сподобаються нашим постійним клієнтам. У 2011 році GoPro придбала CineForm, виробника програмних продуктів для легкого пост-продакшну відео високої чіткості. Тепер користувачі можуть по-справжньому оцінити оновлене програмне забезпечення та покращені технічні характеристики своїх камер».
Компанія CineForm надала GoPro не тільки розробку програмного забезпечення, а й чудове місцеположення — у Кардіф-бай-зе-Сі, Каліфорнія, на північ від Сан-Дієго. Близько 25 співробітників компанії у цей час працюють в центрі активних видів спорту SoCal, в тому числі й менеджери спортсменів.

Що GoPro може дати спортсменам? Вони шукають людей, які надихають шляхом створення контенту. «Том Уолліш — чудовий приклад», каже Лафері. «Він взяв відеокамеру в Севен Спрінгс, штат Пенсільванія, щоб зняти себе та викласти відео на YouTube. Таким чином, він заявив про себе. В результаті, він досяг справжнього успіху». Завантажене в Інтернет відео грає подвійну роль — є шикарною демонстрацією вмінь та дає компанії, що виробляє камери, постійну бесплатну рекламу з кожним відео, завантаженим на YouTube майже не кожні пару хвилин. З такою масштабною рекламою та неперевершеною якістю продукції успіх компанії GoPro був просто неминучим.

Нік Вудмен почав з простого плану, поставивши перед собою завдання — розробити камеру, за допомогою якої він та його друзі-серфінгісти могли б поділитися враженням від улюбленого хобі. Після понад 10 років мрія втілилася казковим чином. Історія компанії GoPro — справжній феномен. GoPro дає можливість мільйонам людей по всьому світу «створювати» враження та ділитись ними зі своїми близькими. Компанія не тільки брала участь у формуванні сфери створення візуального контенту, а й продовжує встановлювати стандарти для екстрим-камер POV.

У нашому магазині поки що не представлені товари даного бренду
Ви увійшли як