Магазини
якісного спорядження

Огляд лінійки Specialized Levo

Велосипед з мотором.

Мабуть, за двохсотрічну історію жоден велосипед не зустрічали з таким неприйняттям, причому в епоху інтернету боротьба клавіатурних кентуріонів виходить далеко за межі віртуального світу. У країнах з широко розвиненою системою рекреаційних трейлів, зокрема у США та Австралії, доступ до багатьох трейлів на електровелосипеді заборонено.

Тим не менш, лобі невпинно зростає. Легенда Crankworx Сем Пілгрім до сезону 2018 року розірвав довгостроковий контракт з NS Bikes, щоб пересісти на електровелосипед від компанії, чиє портфоліо складається лише з pedal assist-байків. Подобається вам це чи ні, вони вже знайшли свою нішу та готові підштовхнути індустрію до подальшого розвитку. У даному огляді представлені три моделі Specialized: алюмінієві Levo Comp 29, Expert 6fattie (обидва 2017 модельного року) та свіжий карбоновий Expert 6fattie.

Геометрія.

Основа Levo не розроблялася з чистого аркуша. Інженери взяли Stumpjumper та переробили в ньому все, що тільки було можливо. Зміни віддаляють Levo від свого батька на відстань безодні: нижні пір'я розрослися до 459 мм, а кут рульової став гострішим — 66,1° проти 67°. Це подовжило колісну базу, послабило гостроту реакції керма та покращило розвантаження. Важко сперечатися, що зі звичайними трейловими мірками до геометрії Levo не підійдеш, і виною тому — масивний блок мотора, який потребує спеціальної платформи в рамі. Через нього нижній шарнір підвіски винесено далеко назад, тож в тому, що стосується керованості, порівняння з традиційними МТБ не виграшне. Тим не менш, не кваптеся з висновками. По міркам pedal assist Levo — один з наймалогабаритніших та грайливіших велосипедів на ринку.

Fun is where it's all at, чи не так?

Specialized LEVO FSR ST COMP 29 NB 2017.

Лічені міліметри розділяють зовнішні діаметри коліс 650b+ (Specialized називає їх 6fattie) та 29". Райдери нерідко погоджуються в тому, що великі колеса краще підходять для людей великих на зріст, однак в цій суперечці переможців немає. Levo 29 та 6fattie відрізняються ходами підвіски: 120/120 мм у найнера проти 140/135 мм у плюсової сімки. Характери та призначення у них різні. Кут нахилу рульової у найнера також відрізняється.

За комфорт відповідає вилка FOX 34 та амортизатор FLOAT — обидва з ходом 120 мм та обидва у виконанні Performance. Задній оснащено демпфером DPS з трьохпозиційною крутилкою, але без можливості тонкого підлаштування режиму Open, яка доступна лише в серії Factory. Аморт також вміє робити Auto-Sag. Для цього необхідно накачати його до 300 PSI, сісти на велосипед та натиснути спеціальну клавішу. Клапан автоматично підбурить тиск та виставить провисання на рівні 25%.

Будучи однією з "молодших" моделей, Levo Comp оснащений акумулятором ємністю 460 Вт·г. Ємність у більш дорогих моделей вища.

Хуклес-ободи Roval Traverse 29 взуті у безкамерки Purgatory з високими трапецієподібними ґрунтозачепами на центральній доріжці, здатними швидко очищуватись від налипання грудок. Масивні бічні блоки місять ґрунт при подоланні перешкоди траверсом, а також при спробі вискочити з глибокої колії. У покришок гарне зачеплення, тому якщо чорти вас не заносять у справжнісіньке непроглядне болото, зубатий Butcher не знадобиться. Компаундери провели вражаючу роботу по підбору складу гуми, з якою на слизькій поверхні можна не побоюватися набрати землі у рота. Є захист від проколів.

Levo Comp 29 оснащено 11-швидкісною трансмісією SRAM GX. На момент появи моделі вже була доступна трансмісія SRAM EX1, розроблена спеціально для електробайків, але Specialized пішов регресивним шляхом. Причина такого вибору проста: у EX1 всього 8 швидкостей та розтягнуті передаточні числа. А ще касета EX1 коштує приголомшливих грошей, що у якості витратного матеріалу не вигідно аж ніяк. Звичної 11-швидкісної касети з розрахунком 10-42 має вистачити всім, однак, з урахуванням, що 48-зубої зірки, доступної на EX1 тут немає, любителі дертися у 30%-підйоми можуть і побурчати. Це з головою компенсується потужним мотором.

Чейнгайд над звездой не позволяет цепи соскочить на расколбасах, хотя даже без него сбросить цепь со звезды narrow-wide надо постараться.

 

Specialized LEVO FSR EXPERT 6FATTIE NB 2017.

 

6fattie зліплений з іншого тіста. Головна відмінність від найнера вже згадана: це збільшені ходи підвіски (135 позаду та 140 мм спереду), завдяки чому Levo Expert потрапляє в категорію trail/AM. Його тридюймові шини здатні проїхати там, де звичайні застрягнуть, зариються та стануть колом. Тяга феноменальна. Вони перетворюють велосипед на бульдозер, що місить-квасить будь-який ландшафт та заїжджає у круті підйоми з легкістю гірського козла.

Expert 6fattie єдиний з алюмінієвих Levo укомплектований топовим акумулятором ємністю 504 Вт·ч. Мотор Brose здатен видати трішки більший обертальний момент, ніж мотори Bosch та Yamaha, однак цікаво не це. Він по замовчуванню налаштований на високу чутливість та вилку каденса 75-90 об/хв. Мотор реагує на найменше відхилення від поточного каденса та вельми завзято підлаштовується під нього. К цьому швидко звикаєш, але перед першою поїздкою радимо погратися з параметрами, щоб підлаштувати чутливість відповідно своїм потребам. Додаток Smart Control сумісний з системами iOS та Android.

У стоці йдуть гальма SRAM Guide R з 200-мм роторами, аморт FOX FLOAT Factory DPS (вже зо всіма необхідними плюшками та можливістю налаштування режиму Open) та вилка RockShox Yari RC, яка заслужила любов широкого загалу завдяки своїй плавній роботі, високій торсіонній жорсткості та нескінченій прірві налаштувань.

Specialized LEVO FSR MEN EXPERT CARBON 6FATTIE 2018.

Електробайки важкі. І будь-яка економія ваги тут вартує чимало. Вдавшись до використання вуглецевого волокна, інженери досягли зниження маси рами на 500 г. Хоча у всій лінійці застосовується одна й та ж викладка карбонової тканини, топові моделі S-Works легші за серію Expert на 150 грамів за рахунок використання карбона у задньому трикутниці. У моделі Expert Carbon 6fattie зад алюмінієвий. Сумарну вагу моделі у ростовці М заявлено на рівні 21,95 кг.

Така дієта побічно притягнула за собою незначну економію енергії, але щоб переконатися в цьому на практиці, потрібен секундомір.

В сезоні 2018 року зазнала змін геометрія, що пов'язано зі збільшенням ходу переднього аморту. На 6fattie встановлена 150-мм вилка RXF 36 від ралійних експертів Öhlins і отже каретковий вузол був... Ні, не опущено, а піднято. На перший погляд, дане рішення контр-інтуїтивне, однак тому є просте пояснення: з цього року в стоці колеса взуті не у тридюймові катки, а у вужчі шини Butcher 2,8", чий зовнішній діаметр дещо поступається шинам 3,0".

Джерело сили.

Серцем Levo є мотор потужністю 250 Вт з можливістю зміни налаштувань шляхом підключення до смартфону по протоколу ANT+. Specialized поки що єдиний, хто на сьогоднішній день реалізував гнучку програму підбору налаштувань (Mission Control), яка була б проста у використанні, інтуїтивно зрозуміла та пропонувала широкі можливості кастомізації.

На тілі зйомного акумулятора розташувалася качалка регулювання потужності та індикатор, 10 діодів якого показують десятивідсотковий крок заряду. В якості опції Specialized пропонує виносний пульт ДК з кнопками під великий палець лівої руки. На ньому є кнопки "плюс", "мінус", окрема клавіша Blitz для моментального переходу в режим максимальної потужності та режим Walk для тих випадків, коли на шляху постав бурелом або банально хочеться відпочити.

Німецькі інженери з Brose оновили залізо, попрацювавши над оптимізацією розсіювання тепла. Нагріваючись, деякі мотори показували ознаки нестабільності та в деяких випадках могли вимикатися. Тепер це виправлено. Зі своєї сторони, Specialized підготував оновлення ПЗ та в результаті всіх маніпуляцій мотор Turbo 1.3 отримав 15% приріст потужності та став ефективніше витрачати заряд акумулятора. Відповідно до тверджень інженерів, які тестували оновлений мотор у швейцарських Альпах неподалік від штаб-квартири Specialized, маршрут з кілометровим набором висоти проходиться на 12 хвилин швидше, що на 27% краще результату, продемонстрованого мотором до модернізації.

Окрім цього, мотор став тихіше працювати. Ослаб звук, що нагадує йокання гіроскопічної іграшки. Оновлення софту дозволяє мотору балансувати нерівномірність каденса та чутко реагувати на зусилля, які райдер прикладає до педалей. Навіть на тяглових передачах під час їзди стоячи мотор забезпечує більш ніж достатню підтримку.

За останні два роки Specialized далеко просунувся зі змінами в залізі та ПЗ, які знайшли своє відображення у молодших моделях. Оновлений мотор Turbo 1.3 отримали всі велосипеди 2018 року, а що стосується електробайків минулих років (що були випущені включно по 2017 рік), їх також не оминуть стороною. Specialized продовжить випускати оновлення софту для знятих з виробництва Levo.

І хоча на цей день галас навколо е-велосипедів поки що змушений тримати супротив як в інтернеті, так і на трейлах, шалений прогрес у технологічному розвитку останніх двох років рано чи пізно змусить завзятих ревнителів традиційного транспорту на педальній тязі переглянути свої погляди та спробувати pedal assist на власному досвіді. Верхи на Specialized Levo їм би точно сподобалося.

Ви увійшли як